Az ötnapos rendezvényre a világ minden tájáról érkező gyakorló pedagógusok és kutató szakemberek osztották meg egymással eredményeiket, jó gyakorlataikat és kihívásaikat. A Foresee Kutatócsoport szept. 8-án délelőtt tartott interaktív workshopján német, szlovák, cseh és magyar résztvevők ismerkedtek meg a resztoratív megközelítés elméleti és gyakorlati alapjaival, majd egy iskolai esettanulmány közös feldolgozása után a resztoratív szemlélet iskolai alkalmazási lehetőségeit vitatták meg. A jó hangulatú és inspiráló workshopon a résztvevők megosztották egymással saját szakterületük jó gyakorlatait és dilemmáit egyaránt.
A konferencia honlapja itt elérhető.
A workshop összefoglalója:
Resztoratív módszerek az oktatásban
Fellegi Borbála, dr., Zsuzsanna Z. Papp
A helyreállító igazságszolgáltatás a konfliktusokat általános emberi kapcsolatoknak tekinti. Megközelítésmódja, elvei és technikái nem csak a sérelmek kezelését, de azok jövőbeni megelőzését is központi elemnek tekintik. Az interaktív workshop során a résztvevők megismerkednek ezekkel az elvekkel, és azok iskolai környezetben történő alkalmazhatóságát vizsgálják meg együtt. Resztoratív kérdések és párbeszédelemek, valamit konkrétabb eszközök, mint a helyreállító intervenció vagy a békítőkör egyaránt bemutatásra kerülnek. Esettanulmányok, csoportos feladatok, párbeszédek egyaránt részét képezték a workshopnak.
Nincsenek üzenetek