A kutatás annak feltárására irányul, hogy az iskolás generációnál a nemzetiségi kultúra milyen nyilvános és személyes tereken jelenik meg. Az állomásozó terepmunka, antropológiai és szociológiai módszerek együttes alkalmazása, valamint a mélyinterjúk a kulturális és nyelvi átörökítés három különböző színterét érintik: család, iskola és helyi közösség.
A projekthez kapcsolódó, Piliscsabán és Csobánkán végzett kutatás eredményeiről, az itt élő roma gyerekek továbbtanulási lehetőségeiről, a feltérképezett problémákról és azok megoldási stratégiáiról beszélgettek a meghívott szakemberek. Dr. Fellegi Borbála, a Foresee Kutatócsoport ügyvezetője, valamint Dr. Krémer András, az Országos Mediációs Egyesület elnöke moderálta az eseményt, melyen a kutatás eredményeinek ismertetése mellett szó esett a gyermekvédelem, a drámapedagógia, a pályaorientáció és a családsegítők szerepéről, ill. a kisebbségi önkormányzati feladatvállalásról a továbbtanulásban.
A részletes program az MTA Kisebbségkutató Intézetének honlapján, itt tekinthető meg.
Bakó Boglárka és Mandel Kinga vitaindító tanulmánya itt megtekinthető.
Nincsenek üzenetek